مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 10:202023-11-12اقتصادي

تلاش برای افزایش سهم تعاون در اقتصاد


در سند توسعه بخش تعاون پیش بینی شده است که سالانه سهم تعاون در اقتصاد ملی 2 درصد افزایش یابد، از این رو لازم است متولیان امر به منظور توسعه بخش تعاون و اصلاح قوانین مرتبط با آن همکاری و هم افزایی لازم را صورت دهند.

- در سند توسعه بخش تعاون پیش بینی شده است که سالانه سهم تعاون در اقتصاد ملی 2 درصد افزایش یابد، از این رو لازم است متولیان امر به منظور توسعه بخش تعاون و اصلاح قوانین مرتبط با آن همکاری و هم افزایی لازم را صورت دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مطابق سیاست های کلی اصل 44، مقرر شد تا پایان برنامه پنجم توسعه سهم تعاونی ها از اقتصاد کشور به 25 درصد برسد اما به دلایل متعدد از جمله نبود باور به بخش تعاون، عدم اجرای قانون و برخی مصوبات آن، عدم واگذاری ها با اولویت بخش تعاونی، دولتی بودن اقتصاد و .

بخش تعاون نتوانسته به جایگاه واقعی خود دست یابد و آمارها سهم فعلی تعاون در اقتصاد را بین 5 تا 8 درصد اعلام می کنند.

علیرغم ظرفیت های اقتصادی و اجتماعی بسیاری که به لحاظ قانونی برای توسعه و تقویت بخش تعاون و ارتقای جایگاه آن در قوانین بالادستی کشور دیده شده است، آنطور که باید چشم انداز رونق بخش تعاون متناسب با ظرفیت های کیفی این بخش پیش نرفته و سهم 25 درصدی پیش بینی شده بخش تعاون در برنامه پنجم محقق نشده است تا جایی که به اعتقاد کارشناسان در رس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای افزایش سهم تعاون در اقتصاد

تلاش برای افزایش سهم تعاون در اقتصاد