مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 13:112023-10-24پزشكي

مسمومیت با قارچ های سمی را جدی بگیرید!


 مسعود حبیبی، رییس اداره نظارت بر واردات و صادرات معاونت غذا و دارو علوم پزشکی یزد در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: هر ساله از یکم تا هفتم آبان ماه به عنوان هفته پیشگیری از مسمومیت ها نامگذاری شده است.

وی با بیان این که شعارامسال هفته پیشگیری از مسمومیت ها سلامتی را با افزایش آگاهی و اقدام پیشگیرانه از مسمومیت ها محافظت کنیم تعیین شده است، افزود: برخی از قارچ های سمی در صورت مصرف خوراکی می توانند باعث نارسایی حاد کبدی و مرگ شوند.

دکتر حبیبی در خصوص تشخیص قارچهای سمی نیز گفت: تشخیص قارچ های سمی از انواع غیر سمی از روی شکل ظاهری آنها کاری دشوار بوده و نیاز به تجربه و تبحر دارد.

رییس نظارت بر وارادات غذا و دارو یزد در ادامه به نکاتی  در خصوص پیشگیری از مسمومیت های ناشی از قارچ های سمی اشاره و تصریح کرد: باید از مصرف قارچ های  خودرو و یا جمع آوری شده توسط افراد عادی و یا قارچ هایی که به صورت فله ای عرضه می شوند، خودداری شود.

وی با بیان این که تنها قارچ هایی قابلیت مصرف دارند که توسط مراکز مجاز و در بسته بندی های دارای مجوزهای سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و پزشکی عرضه می شود، تأکید کرد: شناسایی انواع خوراکی قارچ از انواع سمی تنها بر اساس خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و مزه مشکل بوده و تنها توسط متخصصان و کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسمومیت با قارچ های سمی را جدی بگیرید!

مسمومیت با قارچ های سمی را جدی بگیرید!