مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 00:052023-11-13بين الملل

تاسیس مرکز آموزش خلبانی اف-16 به اوکراینی ها در رومانی


رومانی اعلام کرد، یک پایگاه آموزش خلبانی جنگنده اف-16 را که قرار است دوره های آموزشی برای خلبان های اوکراینی برگزار کند در خاکش تاسیس کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع رومانی اعلام کرد، روز دوشنبه یک مرکز اروپایی ویژه آموزش خلبانی جنگنده اف-16 در خاک این کشور افتتاح شده و قرار است به خلبان های اوکراینی کار با این جنگنده را آموزش دهد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه ، رومانی این مرکز را در محل پایگاه نیروی هوایی خود در شهر فتستی در حدود 130 کیلومتری شرق بخارست، پایتختش تاسیس کرده است.

طبق اعلام وزارت دفاع رومانی، این مرکز در سطح بین المللی برای آموزش خلبانی جنگنده اف-16 مورد استفاده قرار گرفته و توانایی عملیات مشترک در میان کشورهای عضو ناتو و متحدان این ائتلاف را تسهیل و تقویت خواهد کرد.

آنجل تیلوار ، وزیر دفاع رومانی در بیانیه ای نوشت: این تحول باعث بهبود همکاری دو جانبه، تقویت امنیت همپیمانان، آماده سازی خلبان های رومانیایی برای ناوگان آتی جنگنده های اف-16 و ارائه پشتیبانی از اوکراین می شود.

وزارت دفاع رومانی همچنین اعلام کرد، این مرکز آموزشی قابلیت ناتو برای مواجهه با چالش های پیچیده ایجاد شده در منطقه دریای سیاه و در شرق اروپا را تقویت خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاسیس مرکز آموزش خلبانی اف-16 به اوکراینی ها در رومانی

تاسیس مرکز آموزش خلبانی اف-16 به اوکراینی ها در رومانی