مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 19:302023-11-05پزشكي

هر سال بیش از 370 هزار سقط جنین در ایران رخ می دهد


این آمار سالانه سقط تقریباً معادل یک سوم کل متولدین یک ساله کشور است و پیشگیری از آن نقش مهمی در افزایش جمعیت کشور دارد.

- پژوهشگر جمعیت و دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور گفت: سالانه حداقل 370 هزار سقط جنین در ایران رخ می دهد که از این میان حدود 3 درصد خودبه خودی (اجتناب ناپذیر)، حدود 2 درصد درمانی و 95 درصد غیرقانونی است.

  دکتر صالح قاسمی در جمع مدیران و کارشناسان شبکه های بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: این آمار سالانه سقط تقریباً معادل یک سوم کل متولدین یک ساله کشور است و پیشگیری از آن نقش مهمی در افزایش جمعیت کشور دارد.

  وی افزود: در 4 مطالعه انجام شده نشان داده شد که از 95 درصد سقط های جنایی انجام شده در یک سال، حداکثر در 5 درصد آن ها بارداری خارج از چهارچوب شرعی بوده و 90 درصد سقط های جنایی، در کانون خانواده و به دلایل متعدد توسط والدین رخ می دهد که این امر نیاز به فرهنگ سازی و اصلاح باور ها دارد.

  پژوهشگر جمعیت و دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور عنوان کرد: یکی از مصادیق منجر به سقط به گفته والدین، بحث بارداری ناخواسته و خارج از برنامه ریزی است که 3 درصد زایمان ها حاصل بارداری ناخواسته است.

در اینجا این سؤال مطرح می شود که آیا همه امورات زندگی انسان با برنامه ریزی پیش می رود؟ اگر این گونه نیست پس چرا یک با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر سال بیش از 370 هزار سقط جنین در ایران رخ می دهد

هر سال بیش از 370 هزار سقط جنین در ایران رخ می دهد