مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 09:502023-11-20پزشكي

مقاومت میکروبی تا سال 2050 بیش از سرطان قربانی می گیرد


کارشناس تجویز و مصرف منطقی داروهای معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه استفاده غیرمنطقی از داروهای ضدمیکروبی باعث بروز مقاومت میکروبی می شوند، - کارشناس تجویز و مصرف منطقی داروهای معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه استفاده غیرمنطقی از داروهای ضدمیکروبی باعث بروز مقاومت میکروبی می شوند، گفت: پیش بینی می شود تا سال 2050 مقاومت میکروبی از سرطان قربانیان بیشتری داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر نازلی نادر ضمن گرامیداشت هفته جهانی آگاهی سازی داروهای ضدمیکروبی گفت: 18 تا 24 نوامبر مصادف با 27 آبان تا اول آذرماه به عنوان هفته جهانی آگاه سازی داروهای آنتی میکروبیال نامگذاری شده است.

وی، افزایش آگاهی و درک عموم مردم درخصوص مقاومت به آنتی میکروبیال ها از طریق ارتباط موثر و آموزش را از اهداف کلیدی این طرح است.

دکتر نادر این هفته را یک کمپین جهانی برشمرد که هر ساله برای افزایش آگاهی عمومی درخصوص مقاومت به داروهای آنتی میکروبیال و ترویج بهترین اقدامات در این خصوص در بین مردم، سهامداران و سیاستگذاران حوزه سلامت برگزار می شود.

او شعار امسال این هفته را همه با هم برای پیشگیری از مقاومت به داروهای ضدمیکروبی عنوان کرد و با اشاره به تاثیر داروهای ضدمیکروبی بر رشد میکروارگانیسم ها،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقاومت میکروبی تا سال 2050 بیش از سرطان قربانی می گیرد

مقاومت میکروبی تا سال 2050 بیش از سرطان قربانی می گیرد