مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 10:002023-11-07اجتماعي

نیاز دانش آموزان گلستانی به فضای ایمن آموزشی


یکی از علت های اساسی ترک تحصیل دانش آموزان مناطق محروم استان، کمبود مدارس است.

متاسفانه دانش آموزانی هستند که علی رغم معدل های خوب، به جهت کمبود امکانات منطقه و نداشتن توان مالی در پرداخت هزینه رفت و آمد و همچنین خطرات احتمالی در مسیر مدرسه شهر، - گلستان- پریسا مسعودی: استان گلستان با 2 میلیون جمعیت و  417 هزار نفر  دانش آموز و حدود سه هزار مدرسه جزو شهرهایی محسوب می شود که فرسودگی مدارس آن باعث شده بسیاری از دانش آموزان شهر و روستا از محیط مناسب آموزشی بی بهره باشند.

 همچنین شهر گرگان به عنوان مرکز استان از نظر عدم  برخورداری مدارس آن از محیط استاندارد به عنوان  محروم ترین و فقیرترین شهرها شناخته شده است.

از ابتدای شروع دولت سیزدهم، آماده سازی مدارس ایمن و استاندارد برای همه دانش آموزان کشور به طور جدی در دستور کار دولت قرار گرفته است چرا که استاندارد بودن و برخورداری از فضای مناسب محیط آموزشی یکی از اصول اولیه در نظام آموزش و پرورش است.

    * 17 درصد مدارس گلستان پرخطر و تخریبی هستند مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان در گفتگو با خبرنگار فارس با بیان این که وجود مدارس غیرمقاوم در نقاط مختلف استان روند  تحصیل  را برای دانش آموزان با مشکل مواجه کرده است، اظهار کرد: 17 درصد مدارس استان تخریبی است و 10 درصد هم باید  م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز دانش آموزان گلستانی به فضای ایمن آموزشی

نیاز دانش آموزان گلستانی به فضای ایمن آموزشی