مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 15:102023-11-08اقتصادي

احیای نخلستان های درجه 3 و 2 با روش کشت بافتی


معاون موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال گفت: می توان از روش کشت بافت برای احیای نخلستان های درجه 2 و 3 استفاده کرد.

- معاون موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال گفت: می توان از روش کشت بافت برای احیای نخلستان های درجه 2 و 3 استفاده کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا عبدالرضا کاوند در نشست هم اندیشی و معرفی پتانسیل های محصولات کشت بافت گیاهی گردو و خرما ضمن اشاره به بررسی روش های تکثیر نهال خرما و گردو مانند پاجوش، کشت بافت، تولید نهال پیوندی و .

در خصوص مزایای روش کشت بافت و محصولات خرما و گردویی که از این روش تولید می شوند، اظهار کرد: مواردی چون تکثیر تعداد زیادی نهال از یک نخل (درخت مادری)، تولید نهال های یکنواخت و اصیل برای احداث نخلستان و باغ های تجاری، تولید نهال سالم و عاری از هرگونه بیماری و همچنین امکان تولید نهال در هر فصلی از سال و از سوی دیگر مناسب بودن این روش جهت برنامه های اصلاحی از طریق کشت سلول و پروتوپلاست را می توان از جمله مزایای روش کشت بافت برشمرد.

وی با اشاره به تولید سالانه یک میلیون و 335 هزار و 652 تن خرما با سطح زیر کشت 268 هزار و 811 هکتار در کشور درباره چشم انداز آینده خرما در ایران گفت: با اولویت بخشی به اصلاح و تجاری سازی ارقام خشک و نیمه خشک خرما با هدف توسعه صادرات غیرنفتی، تنوع بخشی به واحدهای کشت بافتی دارای مجوز ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای نخلستان های درجه 3 و 2 با روش کشت بافتی

احیای نخلستان های درجه 3 و 2 با روش کشت بافتی