مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 09:152023-11-15اقتصادي

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را جدی بگیرید


پرندگانی که اغلب از کشورهای شمالی به تالاب صالحیه می آیند مستعد انتشار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هستند به همین دلیل در بازدیدهای مشترک با محیط زیست وضعیت آنها رصد می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا توکلی با اشاره به افزایش احتمال شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در فصل سرد سال، اظهار کرد: با آغاز مهاجرت پرندگان مهاجر در فصل پاییز، احتمال انتقال بیماری از پرندگان وحشی به پرندگان بومی و حتی صنعتی بالا می رود.

وی ادامه داد: بر اساس تجربه سنوات گذشته خرید طیور از دوره گردها سهم بالایی در شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان داشته است بنابراین از روستاییان می خواهیم از خرید طیور از دوره گردها صرف نظر کنند.

توکلی همچنین از روستاییان خواست از رها کردن طیور خود در محیط روستا خودداری کرده و پرندگان را داخل فنس های فلزی نگهداری کنند تا ارتباط بین پرندگان آنها با پرندگانی مثل کلاغ و گنجشک که ممکن است ناقل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان باشند، قطع شود.

وی ادامه داد: از صاحبان مرغداری ها هم انتظار می رود رعایت موازین بهداشتی را برای ممانعت از شیوع احتمالی بیماری داشته باشند و حتماً دو بار واکسیناسیون طیور واحدهای مرغ مادر و تخم گذار را جدی بگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را جدی بگیرید

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را جدی بگیرید