مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 15:352023-11-20سياسي

آیین نامه ارتقاء اساتید را به کارمند تبدیل کرده است/ از ارتباط علمی با دنیا نترسیم


رییس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم با تاکید بر لزوم تغییر آیین نامه ارتقاء گفت: آیین نامه فعلی مزیت هایی دارد؛ ولی در بخش هایی، - اعضای هیات علمی را به کارمند تبدیل کرده است.

آیین نامه جدید باید زمینه را برای نظریه پردازی باز کند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر رضا غلامی در پنل مرجعیت علمی در حوزه های علوم بنیادی که در حاشیه نخستین همایش ملی مرجعیت علمی در کتابخانه ملی برگزار شد، به دلایل مختلف دستیابی به مرجعیت علمی پرداخت و گفت: ما باید مشخص کنیم که چرا می خواهیم مرجعیت علمی داشته باشیم.

آیا پیام ها و دستاوردهای خاصی داریم که می خواهیم آن ها را جهانی کنیم؟ چون مرجعیت یک امر قدرت زا است و می خواهیم قدرتمند شویم؟ به دنبال احیای تمدن اسلامی هستیم؟ می خواهیم نقش موثرتری در پیشرفت علم و جوامع بشری داشته باشیم؟ بنابراین هدف ما باید مشخص شود.

وی با بیان اینکه اقتضائات کسب مرجعیت در علوم انسانی متفاوت است، خاطر نشان کرد: نه فقط به خاطر جنس علوم انسانی، بلکه به خاطر چتر علوم انسانی متفاوتی که در جمهوری اسلامی وجود دارد، اقتضائات متفاوت است.

رییس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم در مورد اقتضائات کسب مرجعیت علمی در علوم انسانی، توضیح داد: جریان علوم انسانی جریان پر نشاطی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین نامه ارتقاء اساتید را به کارمند تبدیل کرده است/ از ارتباط علمی با دنیا نترسیم

آیین نامه ارتقاء اساتید را به کارمند تبدیل کرده است/ از ارتباط علمی با دنیا نترسیم