مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 08:102023-11-05سياسي

رسیدگی به پرونده های تصادفات رانندگی در مراجع قضایی تسریع می شود


دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان اینکه دادگستری در اجرای سند تحول قضایی و جلب رضایتمندی بیشتر مردم اقدام به تدوین شیوه نامه ای برای رسیدگی به تصادفات جرحی کرده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، سیدنصرالدین صالحی گفت: دادگستری در اجرای سند تحول قضایی و جلب رضایتمندی بیشتر مردم اقدام به تدوین شیوه نامه ای برای رسیدگی به تصادفات جرحی کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اهداف تدوین این شیوه نامه کاهش اطاله دادرسی و تسریع در پرداخت خسارات بدنی مصدومان تصادفات است و نتیجه آن ترویج و تقویت هر چه بیشتر فرهنگ صلح و سازش است.

وی تصریح کرد: از زمان اجرایی شدن شیوه نامه جدید نحوه رسیدگی به پرونده های تصادفات رانندگی، این پرونده ها پس از تکمیل در مراجع انتظامی، به شوراهای حل اختلاف ارجاع و پس از هماهنگی با مراجع مربوطه از جمله شرکت های بیمه با قید فوریت نسبت به پرداخت دیات مصدومان تصادفات اقدام می شود.

صالحی بیان داشت: در خصوص تصادفات منجر به فوت و یا تصادفاتی که منوط به اظهار نظر مقام قضایی و صدور حکم است، همچنان مراحل رسیدگی در دادسرا و دادگاه ها پیگیری می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شیوه نامه جدید نحوه رسیدگی به پرونده های تصادفات رانندگی از پانزدهم آبان ماه سال جاری در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسیدگی به پرونده های تصادفات رانندگی در مراجع قضایی تسریع می شود

رسیدگی به پرونده های تصادفات رانندگی در مراجع قضایی تسریع می شود