مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 11:502023-11-07بين الملل

رؤیای متفاوت بایدن و نتانیاهو


در کوتاه مدت، ایالات متحده سه هدف اصلی را دنبال می کند؛ نخست، حمایت از اسراییل برای ادامه جنگ تا نابودی تأسیسات اداری و نظامی حماس در نوارغزه.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، احمد زیدآبادی در هم میهن نوشت: در حالی که جنگ ارتش اسراییل علیه نیرو های حماس در نوارغزه شدت گرفته است، آمریکا با گسیل دیپلمات ها و ناوگان دریایی خود به منطقه، درصدد کنترل و هدایتِ روند تحولات خاورمیانه است.

  در روز های اخیر، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با سفر به خاورمیانه با رهبران چند کشور عرب و همینطور اسراییل و ترکیه، دیدار و گفتگو کرده است.

با پایان مأموریت او، ویلیام برنز، رییس سازمان سیا وارد خاورمیانه شده تا دستور کار او را تکمیل کند.

همزمان، واشنگتن زیردریایی پیشرفته ای را که گفته می شود حامل موشک های دوربرد و تسلیحات اتمی است، به آب های نزدیک منطقه درگیری فرستاده تا به ناوگان جنگی آن کشور در حوزه مدیترانه و دریای عرب و خلیج فارس بپیوندند.

در واقع تحرکات دیپلماتیک و نظامی آمریکا نشانه ورود تمام عیارِ ایالات متحده به بحران جاری در خاورمیانه به قصد تحقق اهداف استراتژیک کوتاه مدت و بلندمدت آن کشور در منطقه است.

در کوتاه مدت، ایالات متحده سه هدف اصلی را دنبال می کند؛ نخست، حمایت از اسراییل برای ادامه جنگ تا نابودی تأسیسات اداری و نظامی حماس در نوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رؤیای متفاوت بایدن و نتانیاهو

رؤیای متفاوت بایدن و نتانیاهو