مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 06:502023-11-07بين الملل

نگرانی گوترش از گسترش جنگ منطقه ای


دبیرکل سازمان ملل دوشنبه شب با ابزار نگرانی از وخامت اوضاع انسانی در غزه و گسترش دامنه درگیری در سطح منطقه اعلام کرد: غزه در حال تبدیل شدن به گورستان کودکان و خبرنگاران است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل ضمن اشاره به اینکه کابوس غزه فراتر از یک بحران انسانی است و این یک بحران برای بشریت است، گفت: تشدید درگیری در غزه جهان را تکان می دهد، منطقه را متلاطم و از همه غم انگیزتر، بسیاری از زندگی های بی گناه را نابود می کند.

گوترش کرانه باختری و قدس اشغالی را از جمله مناطق ملتهب توصیف کرد که ممکن است اوضاع از کنترل خارج شود و همچنین از تشدید درگیری ها در لبنان، سوریه، عراق و یمن ابراز نگرانی کرد.

وی تصریح کرد: بمباران مداوم، غیرنظامیان، بیمارستان ها، اردوگاه های پناهندگان، مساجد، کلیساها و تأسیسات سازمان ملل را هدف قرار می دهند و بر اثر آن هیچ کس در امان نیست.

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به اینکه حفاظت از غیرنظامیان باید از اهمیت بالایی برخوردار باشد، بیان کرد: من به شدت نگران نقض آشکار قوانین بین المللی بشردوستانه هستم.

گوترش، تاکید کرد: بگذارید واضح بگویم؛ هیچ طرف جنگی بالاتر از قوانین بین المللی بشردوستانه نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی گوترش از گسترش جنگ منطقه ای

نگرانی گوترش از گسترش جنگ منطقه ای