مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 13:252023-10-28اقتصادي

مجری طرح گندم: اجرای طرح جهش گندم در دیم زارها در 24 استان کشور اجرا می شود


 سهراب سهرابی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: تاکنون بالغ بر 10 میلیون و 363هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده که نسبت به سال قبل 44درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی برای گندم در سال 1402ـ 1403 اختصاص یک میلیون و 900 هزار هکتار گندم آبی  و 4 میلیون گندم دیم به منظور تولید 14 میلیون تن تولید است که در این راستا برنامه ریزی های لازم از جمله تدارک 450 هزار تن بذر اصلاح شده گندم، تامین کود شیمیایی، کالیبراسیون کردن ماشین آلات و ادوات دنباله بند، توجیه کارشناسان پهنه، مسوولان مراکز خدمات و مدیران شهرستان ها برای آموزش به کشاورزان انجام شده است.

مجری طرح گندم گفت: برای رسیدن به هدفگذاری صورت گرفته توصیه ما به کشاورزان این است که با توجه به تدارک انجام شده با رعایت تاریخ کاشت، رعایت میزان بذر در واحد سطح،  رعایت استفاده از ارقام جدید، مصرف متعادل کود شیمیایی، رعایت عمق کاشت و بهره گیری از راهنمایی های کارشناسان پهنه تلاش خود را برای تولید بالاتر به کار گیرند.

سهرابی سهمیه استان مرکزی از تولید 14 میلیون تن گندم سال آینده را تولید 380 هزار تن اعلام و بیان کرد: بدون شک برای رسیدن به پیش بینی تولید مساعدت شرایط اقلیمی آب و هوا، رعایت اصول فنی، تلاش کشاورزان و راهنمایی کارشناس نیاز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجری طرح گندم: اجرای طرح جهش گندم در دیم زارها در 24 استان کشور اجرا می شود

مجری طرح گندم: اجرای طرح جهش گندم در دیم زارها در 24 استان کشور اجرا می شود