مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 14:052023-10-28سياسي

تقی شهرام یا رجوی؛ کدام یک برای جامعه و انقلاب اسلامی خطر بیشتری دارند؟


نقطه اشتراک اصلی رجوی و تقی شهرام در همین بخش است که تقی شهرام به صراحت و بدون هیچ ملاحظه ای اعلام رسمی می کند که « خط کشی، فکر و ایدئولوژی ما مبتنی بر مارکسیست است».

- گروه سیاسی خبرگزاری فارس: محمدتقی شهرام از اعضای اصلی هسته مرکزیِ سازمان مجاهدین خلق ایران و رهبر نخست این جریان پس از مرگ رضا رضایی بود.

شهرام معتقد بود که اسلام با مارکسیست سازگاری ندارد لذا با توجه به اینکه خط و مشی سازمان مجاهدین مبتنی بر مارکسیست-لنینیسم می باشد، منشورات و تبلیغات و حرکت سازمان باید از هرگونه المان و شعار و مصدر و مرجع اسلامی پاکسازی شود و حرکت سازمان تماماً باید بر همین ایدئولوژی باشد.

زیرا مارکسیست نه تنها هیچگونه همخوانی راهبردی با اسلام ندارد بلکه با آن در تضاد است.

وی در بیانیه مهرماه 1354 می نویسد: البته بسیار افراد و محافل و گروههایی در حول و حوش جنبش مسلحانه بودند که به ما اندرز می دادند و پدرانه ما را نصیحت میکردند که شاید ما از انجام چنین وظیفه ای یعنی طرح مواضع جدید ایدئولویک سازمان سر باز زنیم آنها با قیاس احساسات و منافع و تمایلات مردم با احساسات و منافع خودشان به ما هشدار میدادند که حمایت مردم را از دست خواهیم داد به ما گفتند که لااقل از اعلام آشکار این مواضع خودداری کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقی شهرام یا رجوی؛ کدام یک برای جامعه و انقلاب اسلامی خطر بیشتری دارند؟

تقی شهرام یا رجوی؛ کدام یک برای جامعه و انقلاب اسلامی خطر بیشتری دارند؟