مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 20:452023-10-24سياسي

تمایل نیجر برای توسعه مناسبات با ایران در زمینه های مختلف


وزیر خارجه نیجر در دیدار با امیرعبداللهیان بر تمایل کشورش برای توسعه مناسبات با ایران در زمینه های مختلف تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز (سه شنبه) دوم آبان ماه در دیدار باکاری سانگاره ، وزیر خارجه نیجر که در رأس هیأتی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، موضوعات مورد علاقه در حوزه روابط دوجانبه و بین المللی و همچنین آخرین تحولات داخلی نیجر را مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه ایران  در این دیدار با اشاره به  نگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران در زمینه گسترش مناسبات با کشورهای آفریقایی، توسعه همکاری های فیمابین در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی و فناوری و تبادل هیأت های عالی بین دو کشور، با هدف ارتقای منافع طرفین را با اهمیت ذکر کرد.

امیرعبداللهیان، کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی  بین دو کشور را چارچوب مناسبی برای به فعلیت رساندن خواسته های مقامات عالی دو کشور برای توسعه همکاری ها خواند و با تاکید بر ضرورت فعال سازی آن، ابراز امیدواری کرد که با تجدید ساختار این کمیسیون، تحرک قابل قبولی در این خصوص شکل گیرد.

باکاری سانگاره وزیر امور خارجه نیجر نیز در این دیدار با اشاره به توانمندی های بالای جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف اقت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمایل نیجر برای توسعه مناسبات با ایران در زمینه های مختلف

تمایل نیجر برای توسعه مناسبات با ایران در زمینه های مختلف