مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 19:002023-10-28سياسي

افتتاح دریاچه های استحصال نمک و مرگ زیست بوم ماهشهر


جریان دانشجویی شهرستان ماهشهر ضمن مخالفت خود با طرح های استحصال نمک تا لغو کامل چنین طرح هایی پیگیری های لازم را به عمل خواهد آورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان بندرماهشهر درخصوص احداث دریاچه های استحصال نمک در این شهرستان بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: مدتی است که دوباره اخبار احداث دریاچه های استحصال نمک در شهرستان بندرماهشهر موجب جلب توجه افکار عمومی به خود شده است طرح هایی که با مخالفت جدی مردم شهرستان روبروست، اما عده ای به علت کسب منافع خود و حتی به قیمت نابودی کل منطقه از سوی مراجع بالاتر پیگیر صدور این مجوزها هستند.

همچنین نوشته شده است: در صورت اعطای مجوز دریاچه های استحصال نمک علاوه بر نابودی 83 کیلومتر سواحل شهرستان بندرماهشهر زندگی مردم نیز به خطر خواهد افتاد در کنار آلودگی های صنایع پتروشیمی و دریاچه های فعلی استحصال نمک اضافه کردن آلودگی های زیست محیطی مضاعف نیز کاری غیر عقلانی است.

در ادامه آمده است که: به گفته کارشناسان این حوزه احداث دریاچه های استحصال نمک مضراتی از جمله شوره زار کردن زمین های اطراف تا شعاع ده ها کیلومتری و از بین رفتن بافت گیاهی، لم یزرع کردن زمین های کشاورزی و همچنین با توجه به نزدیکی این دریاچه ها به بافت شهری سبب شوره زار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح دریاچه های استحصال نمک و مرگ زیست بوم ماهشهر

افتتاح دریاچه های استحصال نمک و مرگ زیست بوم ماهشهر