مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آبان 1402 ساعت 14:052023-11-02اقتصادي

کبودراهنگ قطب نساجی غرب کشور است


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت شهرستان کبودراهنگ قطب نساجی غرب کشور بوده و شیرین سو در حوزه فرش پایلوت سنتی و صنعتی آن است.

- ایسنا/همدان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت شهرستان کبودراهنگ قطب نساجی غرب کشور بوده و شیرین سو در حوزه فرش پایلوت سنتی و صنعتی آن است.

احمد شانیان 11 آبان در دومین رویداد گردشگری شیرین سو با موضوع پاسداشت میراث ناملموس فرش مهربان به همراه نمایشگاه محصولات شیرین سو برگزار شد، اظهار کرد: فرش از نخستین محصولاتی است که در کشور رفع تعهداتی ارزی آن در دستور کار قرار دارد و با چنین روندی که در رفع مشکلات حوزه فرش در پیش است تقویت حوزه فرش دستبافت در استان همدان ضروری است.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را احیای نقشه فرش دستباف استان به ویژه فرش مهربان دانست و تصریح کرد: با جدیت به دنبال ثبت ملی و جهانی فرش مهربان کبودراهنگ هستیم.

شانیان طول عمر بیشتر، رنگ آمیزی گیاهی و سنتی و شفافیت و پایداری رنگ را از مزایای فرش مهربان برشمرد و گفت: مواد اولیه فرش مهربان از همین منطقه تهیه می شود و لچک ترنج، اسلیمی، شاخ گاوی، درختی، کف ساده و حاج خانمی از نقشه های معروف فرش مهربان هستند.

فعالیت 6000 بافنده فرش در شهرستان کبودراهنگ فرماندار کبودراهنگ هم در این جشنواره از وجود 6000 بافنده فرش دستبافت در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کبودراهنگ قطب نساجی غرب کشور است

کبودراهنگ قطب نساجی غرب کشور است