مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آبان 1402 ساعت 17:352023-11-03سياسي

تاکید بر نظارت، بهره برداری و نگهداری از اماکن تاریخی در شورای فنی استان


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با تاکید بر اهمیت حفظ و نگهداری از اماکن تاریخی استان گفت: از ظرفیت نظام مهندسی و سمن های مردمی برای نظارت ها استفاده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، مهران زینلیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در حاشیه  نشست شورای فنی استان گفت: نظارت، بهره برداری و نگهداری اماکن تاریخی استان یکی از موضوعات مهم این جلسه بود که با بررسی نحوه اجرای مصوبات گذشته مورد بررسی قرار گرفت.

وی ضمن اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری از اماکن تاریخی استان، ادامه داد: در این راستا مقرر شده بود اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ضوابط نگهداری بناهای تاریخی(به ویژه میراثی که ثبت جهانی هستند) را تدوین و ابلاغ کند.

زینلیان افزود: همچنین مقرر شده بود اداره کل میراث فرهنگی استان با استفاده از ظرفیت های حقوقی و قانونی موجود، اختلاف میان متولیان را ساماندهی کند که تمامی این مصوبات در نشست مورد پیگیری قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: از آنجا که ممکن است یک مجموعه چند متولی داشته باشد مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی شرح وظایف متولیان را مشخص و از ظرفیت نظام مهندسی و سمن های مردمی نیز برای نظارت ها استفاده کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید بر نظارت، بهره برداری و نگهداری از اماکن تاریخی در شورای فنی استان

تاکید بر نظارت، بهره برداری و نگهداری از اماکن تاریخی در شورای فنی استان