مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 17:452023-11-12پزشكي

عوارض جدی خواب ناکافی در کودکان


رییس بخش مغز و اعصاب بیمارستان کودکان مفید: اگر خواب ناکافی در کودکان به یک عادت تبدیل شود مشکلات فراوانی را برای آنها به وجود خواهد آورد.

- رییس بخش مغز و اعصاب بیمارستان کودکان مفید گفت: استرس سلولی از عوارض خواب ناکافی در کودکان است که کارکرد سلول های عصبی را از بین می برد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، دکتر محمد مهدی تقدیری رییس بخش مغز و اعصاب بیمارستان کودکان مفید و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مصاحبه با رادیو گفت و گو پیرامون موضوع عوارض خواب ناکافی در کودکان گفت: در آینده نزدیک مطالب علمی بسیاری در مورد خواب خواهیم شنید.

وی با بیان اینکه مرکز تنظیم خواب و بیداری در قسمت هایپوتالاموس مغز است افزود: خواب برای رشد و نمو کودکان بسیار اهمیت دارد.

 از ساعت نه شب تا سه بامداد هورمون رشد به بیشترین میزان خود می رسد و بهترین زمان خواب در آن ساعت است که می تواند تاثیر زیادی در عملکرد های ذهنی و رفتار های هیجانی داشته باشد.

رییس بخش مغز و اعصاب بیمارستان کودکان مفید در مصاحبه با رادیو گفت و گو با بیان اینکه خواب به هنگام و موثر و مناسب عامل بسیار مهمی در تکامل و سلامت کودک است تصریح کرد: خواب مناسب در تکامل زبانی، تکامل علمی در آینده ، تکامل ارتباط با والدین و ارتباط کودک با هم قطاران خود در آینده تأثیر زیادی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارض جدی خواب ناکافی در کودکان

عوارض جدی خواب ناکافی در کودکان