مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 10:002023-10-24اقتصادي

موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سیستان و بلوچستان مشاهده نشد


مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با توجه به فرارسیدن فصل سرما و مهاجرت پرندگان مهاجر، گفت: تاکنون موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با توجه به فرارسیدن فصل سرما و مهاجرت پرندگان مهاجر، گفت: تاکنون موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.

غلامرضا سرگزی در گفت وگو با ایسنا، با توجه به فرارسیدن فصل سرما و مهاجرت پرندگان مهاجر گزارشی از وضعیت بیماری در جهان و کشور ارائه و بیان کرد: در صورت بروز بیماری خسارات سنگین اقتصادی در کانون های آلوده به صنعت طیور کشور وارد می شود بر این اساس انجام اقدامات پیشگیرانه می تواند در جلوگیری از هدررفت سرمایه های ملی تأثیر به سزایی داشته باشد.

وی افزود: ویروس های آنفلوآنزا به طور مداوم با جهش و نوترکیبی مجدد، تحت تیپ های جدیدی ایجاد می کنند که اثرات قابل توجهی بر سلامت و تولیدات حیوانات می گذارند.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: برخی از تیپ ها می توانند مشترک بین انسان و دام باشند که این مهم تهدید بزرگی برای سلامتی انسان محسوب می شوند.

وی با بیان این که خوشبختانه موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سیستان و بلوچستان مشاهده نشد، گفت: ضروریست ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سیستان و بلوچستان مشاهده نشد

موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سیستان و بلوچستان مشاهده نشد