مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 08:252023-11-19پزشكي

زایمان زودرس چیست؟


زایمان زودرس در واقع زمانی است که قبل از 37 هفته و تقریبا در پایان ماه هشتم بارداری رخ دهد، چنین زایمان هایی هر چه به زمان پایان بارداری نزدیک باشد جنین رسیده تر و هر چه فاصله از این زمان بیشتر باشد جنین نارس تر است و قابلیت تحمل کمتری نسبت به محیط بیرونی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، زمان معمول بارداری در بانوان 9 ماه یا 40 هفته کامل است البته اکثر بانوان باردار در هفته های 37 یا 38 وارد سیر زایمان می شوند به ندرت نیز ممکن است افرادی 40 هفته بارداری را به اتمام برسانند و در صورتی که وضعیت جنین نرمال باشد و مشکلی وجود نداشته باشد احتمال دارد زمان زایمان از هفته چهلم دو هفته نیز بیشتر شود.

زایمان زودرس چیست؟ زایمان زودرس در واقع زمانی است که زایمان قبل از 37 هفته و تقریبا در پایان ماه هشتم بارداری رخ دهد، چنین زایمان هایی هر چه به زمان پایان بارداری نزدیک باشند جنین رسیده تر و هر چه فاصله از این زمان بیشتر باشد جنین نارس تر است و قابلیت تحمل کمتری نسبت به محیط بیرونی دارد.

در برخی موارد نیز ممکن است زایمان در اوایل ماه هفتم رخ دهد برای مثال زمانی که فشارخون مادر بالا باشد ادامه بارداری برای او خطرناک است بنابراین خاتمه بارداری داده می شود در برخی موارد نیز به دلایل مختلف سیر زایمان در اوایل ماه هفتم آغاز می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زایمان زودرس چیست؟

زایمان زودرس چیست؟