مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 10:562023-11-19اقتصادي

پایتخت زغالی ایران در حال تبدیل شدن به قطب معدنی و صنعتی خراسان جنوبی


خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ مقام اولی تعدد معادن، مواد معدنی و اشتغال زایی را در خراسان جنوبی یا همان عسلویه معدنی شرق کشور را این نقطه از استان یعنی طبس یا همان بهشت زمین شناسان و پایتخت معدنی ایران زمین از آن کرده است به همین واسطه بهره برداری از معادن، ایجاد صنایع معدنی و زنجیره های مرتبط به آن به طور حتم باید در افق توسعه این قطب زغال ایران زمین قرار گیرد.

این اتفاق هم افتاده و طبس به عنوان قطب زغال ایران زمین در حال تبدیل شدن به شهرستان معدنی و صنعتی خراسان جنوبی ست حالا باید دید برای تسهیل و تبدیل شدن به قطب معدنی و صنعتی در طبس چه برنامه و افقی تدوین شده است به همین واسطه با  محمود زارع نیا، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس همکلام شدیم.

4 برابر شدن سرمایه گذاری معدنی به گفته وی در شهرستان طبس 185 پروانه بهره برداری معدن سال 1402 در این شهرستان صادر شد که حجم سرمایه گذاری آن در مقایسه با سال گذشته 4 برابر است.

وی با بیان این که بیشترین مواد معدنی مهم طبس زغالسنگ از نوع کک شو و حرارتی یا همان آنتراسیت است افزود: بیشتر معادن زغالسنگ کک در منطقه پروده و آنتراسیت در ناحیه مزینو قرار دارد.

وی به مقام اولی طبس از نظر تعدد معادن، مواد و اشتغال زایی در خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: این شهرستان دارای 34 معدن زغالسنگ فعال است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایتخت زغالی ایران در حال تبدیل شدن به قطب معدنی و صنعتی خراسان جنوبی

پایتخت زغالی ایران در حال تبدیل شدن به قطب معدنی و صنعتی خراسان جنوبی