مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آبان 1402 ساعت 11:202023-11-03بين الملل

پشه ها، پرنده کمیاب هاوایی را به سمت انقراض سوق می دهند


«دارخزک کائوآیی»، پرنده کوچک و خاکستری بومی هاوایی هرچند ممکن است توجه خیلی ها را به خود جلب نکند اما یک گونه بسیار کمیاب است.

- دارخزک کائوآیی ، پرنده کوچک و خاکستری بومی هاوایی هرچند ممکن است توجه خیلی ها را به خود جلب نکند اما یک گونه بسیار کمیاب است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کارشناسان حیات وحش می گویند: تصور می شود تنها پنج پرنده از این گونه در طبیعت باقی مانده باشد و به گفته اداره زمین و منابع طبیعی ایالات متحده، این گونه ممکن است در عرض چند ماه منقرض شود.

بزرگترین تهدید برای این پرنده کوچک، پشه های ناقل مالاریا هستند.

این گونه در کوه های سرسبز جزیره کائوآیی زندگی می کردند و برای سال های متمادی از اطراف پشه های غیربومی دور بودند اما افزایش دما ناشی از تغییرات آب و هوایی، حشرات گزنده را قادر ساخت تا راه خود را به سمت زیستگاه این پرنده ها پیدا کنند که عواقب وحشتناکی به بار آورده است.

هانا بیلی، مدیر مراقبت از حیات وحش برنامه حفاظت از پرندگان جنگلی در خطر انقراض هاوایی می گوید: جمعیت این گونه طی 15 تا 20 سال متحول شده است زیرا آب و هوا تغییر کرده است و پشه ها به ارتفاعات بالاتر می روند.

وی اضافه می کند: ماموریت ما فراهم کردن پناهگاه هایی امن برای گونه هایی است که در معرض خطر هستند به طوری که وقتی محیط برای زنده ماندن طولانی مدت آن ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشه ها، پرنده کمیاب هاوایی را به سمت انقراض سوق می دهند

پشه ها، پرنده کمیاب هاوایی را به سمت انقراض سوق می دهند