مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آبان 1402 ساعت 14:102023-11-11پزشكي

آغاز طرح غربالگری دیابت و فشارخون بالا در کرمانشاه


رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از آغاز طرح بسیج ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا از امروز(20 آبان) در استان خبر داد.

- آغاز طرح غربالگری "دیابت" و "فشارخون بالا" در کرمانشاه ایسنا/کرمانشاه رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از آغاز طرح بسیج ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا از امروز(20 آبان) در استان خبر داد.

دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گو با ایسنا، دیابت و فشار خون بالا را دو ریسک فاکتور بسیار مهم در ابتلا به بسیاری بیماری ها عنوان کرد و افزود: این دو ریسک فاکتور می توانند زمینه ساز ابتلا به بیماریهای قلبی، سکته های مغزی و نارسایی پیشرفته کلیه شوند و پیشگیری از آنها می تواند تا حد زیادی از بروز این بیماریها جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: بیماریهای قلبی و عروقی اولین عامل مرگ و میر در استان به شمار می رود و اگر بتوانیم ریسک فاکتورهای ابتلا به آن را از بین برده یا کنترل کنیم، قطعا جلوی بسیاری از این مرگ و میرها گرفته می شود.

شکیبا گفت: یکی از مهمترین نمادهای پیشرفت در هر کشور، بهبود شاخص های سلامت آن است و یکی از بهترین و منطقی ترین راه ها برای بهبود این شاخص، پیشگیری است و در همین راستا تلاش داریم با شناسایی و درمان و کنترل ریسک فاکتورهای خطر، از ابتلا به بیماریهای شایعی مانند بیماریهای قلبی و عروقی پیشگیری کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز طرح غربالگری دیابت و فشارخون بالا در کرمانشاه

آغاز طرح غربالگری دیابت و فشارخون بالا در کرمانشاه