مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آبان 1402 ساعت 01:102023-10-26سياسي

بذرپاشی و بذرکاری گیاهان دارویی در 500 هکتار از مراتع دامغان


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان دامغان از انجام عملیات بذر پاشی وبذرکاری در سطح 500 هکتار از مراتع شهرستان دامغان خبر داد.

- ایسنا/سمنان رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان دامغان از انجام عملیات بذر پاشی وبذرکاری در سطح 500 هکتار از مراتع شهرستان دامغان خبر داد.

علی اکبر عباسی راد عصر چهارم آبان ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: این مراتع شامل مراتع روستایی طزره، سربندتوقلی کلا و خدرود تویه دروار است.

وی با اشاره به لزوم انتخاب بذور مرتعی مناسب برای اجرای این طرح خاطرنشان کرد: انتخاب گونه های سازگار با شرایط منطقه یکی از عوامل مهم موفقیت در این روش است وی از استفاده از بذور دارویی و صنعتی و از جمله باریجه و آنغوزه خبر داد و خاطرنشان کرد: این عملیات در سطح 450 هکتار از مراتع روستایی طزره و خدرود تویه دروار پس از انجام عملیات بهره برداری از گیاهان، توسط مجریان طرح بهره برداری از مراتع و بر اساس تعهدات بهره برداری از مراتع انجام گرفته است.

عباسی راد با اشاره به نقش و اهمیت مشارکت دامداران و بهره برداران در حفظ و احیاء مراتع افزود: سطح 50 هکتار از مرتع سربند توقلی کلا توسط دامداران به صورت مشارکتی با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بذرپاشی و بذرکاری شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بذرپاشی و بذرکاری گیاهان دارویی در 500 هکتار از مراتع دامغان

بذرپاشی و بذرکاری گیاهان دارویی در 500 هکتار از مراتع دامغان