مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 12:252023-10-28اقتصادي

برداشت 23 هزار تن گیاه دارویی در مناطق عشایری قزوین


رییس اداره امور عشایر استان قزوین از برداشت 23 هزار تن از انواع گیاهان دارویی برای نخستین مرتبه در مناطق عشایری این استان خبر داد.

- ایسنا/قزوین رییس اداره امور عشایر استان قزوین از برداشت 23 هزار تن از انواع گیاهان دارویی برای نخستین مرتبه در مناطق عشایری این استان خبر داد.

سعید ابیت از برداشت 23 هزار تن از انواع گیاهان دارویی برای نخستین مرتبه در مناطق عشایری این استان خبر داد و اظهار کرد: این میزان گیاهان دارویی براساس مناطق عشایری در رودبار الموت، طارم سفلی و بخش کوهین از توابع شهرستان قزوین برداشت شده است.

وی تصریح کرد: انواع زرشک کوهی، کاکوتی، ریواس، آویشن، گل گاو زبان و گل محمدی از عمده گیاهان دارویی برداشت شده در مناطق عشایری استان قزوین بوده و تنوع بخشی در اقتصاد جامعه عشایری و استفاده بهینه از ظرفیت های این قشر، از سیاست های اصلی سازمان امور عشایر بوده که تلاش شده در حوزه کشت و برداشت گیاهان دارویی توسعه و پیشرفت چشمگیری حاصل شود.

ابیت با بیان اینکه مناطق مستعد عشایری استان با هدف توسعه کشت گیاهان دارویی شناسایی شده است، بیان کرد: افزایش سطح آگاهی از طریق برگزاری دوره های آموزش آشنایی با انواع گیاهان دارویی مختص هر منطقه و همچنین روش های صحیح برداشت و کاشت گیاهان دارویی در دستور کار اداره امور عشایر استان قزو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 23 هزار تن گیاه دارویی در مناطق عشایری قزوین

برداشت 23 هزار تن گیاه دارویی در مناطق عشایری قزوین