مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آبان 1402 ساعت 19:002023-11-16سياسي

انتقاد عضو خبرگان رهبری از ضعف دستگاه ها در بیان دستاوردهای نظام


عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از تبلیغات ضعیف نهادها در بیان دستاوردهای نظام اسلامی گفت: سخنگوی هر دستگاه باید قدرت بیان تحلیلی و اقناعی برای مردم داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله اراکی امروز در جمع رؤسای برخی دانشگاه های سراسر کشور و مدیران حوزه علمیه استان قم در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم، گفت: نظام اسلامی ما یک ساختار، محتوا و پدیده نو، منحصر به فرد و البته شایسته شناخت و تحقیق و همچنین یک اتفاق عجیب در تاریخ اسلام است.

وی اظهار کرد: آن چه توسط امام راحل، مردم، حوزه های علمیه و اندیشمندان بزرگ در قالب انقلاب اسلامی محقق شد، صرفا بحث در تغییر یک سیستم حاکمیتی نبود، بلکه جایگزینی یک نظریه تمدنی بر جامعه بشر بود که باید آن را یک کار کارستان دانست.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی یک نظام تمدنی نوین است، از حوزه های علمیه خواست تا در استخراج فقه این نظام از متون دینی کوشا باشند.

اراکی ادامه داد: بر این اساس، باید قرآن را یک کتاب اجتماعی بدانیم، ضمن آن که وجه اجتماعی و پیوستگی عبادات نیز بر همین مبنا قابل تأمل و تدبر است و حتی آیاتی مانند ایاک نعبد و ایاک نستعین در نماز نشان می دهد که یک فرد نمازگزار نیز  بخشی از یک جامعه و امت است و باید در سطح کلان نیز مورد توجه قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد عضو خبرگان رهبری از ضعف دستگاه ها در بیان دستاوردهای نظام

انتقاد عضو خبرگان رهبری از ضعف دستگاه ها در بیان دستاوردهای نظام