مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 22:052023-10-29بين الملل

اتاق عملیات مشترک ایران و گروه های مقاومت ایجاد شد


پس از ترور شهید سلیمانی، ایده «اتاق عملیات مشترک» گروه های مقاومت با ابتکار فرماندهی جدید سپاه قدس شکل گرفت تا اهرم امنیتی جدیدی برای پاسخ به معادلات سیاسی جدید منطقه ایجاد کند.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، دکتر مصطفی نجفی پژوهشگر منازعات خاورمیانه در روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی در دی ماه 1398، ادراک تهدید گسترده ای در نزد تصمیم گیران امنیتی ایران و شبکه متحدان منطقه ای آن ایجاد کرد.

از دیدگاه آمریکا، اسراییل و متحدان عرب آن در منطقه، مانع بزرگ پیش روی پروژه عادی سازی روابط اعراب و اسراییل (توافقات ابراهیم) از میان برداشته شد.

در این میان، جمهوری اسلامی ایران اقدام گستاخانه ترامپ در ترور سردار سلیمانی را سرآغاز یک دستورکار کلان سیاسی- امنیتی از سوی آمریکا در منطقه ارزیابی کرد که هدفی جز انزوا، تضعیف و ضربه به پیکره شبکه قدرت منطقه ای ایران نداشت.

بسیاری تصور می کردند که ترور قاسم سلیمانی، آغازی بر پایان پروژه نفوذ و قدرت منطقه ای ایران است؛ در این بحبوحه، اسراییل نیز از استراتژی تهاجمی اختاپوس رونمایی کرد و اقدامات تروریستی و خرابکارانه متعددی چه در داخل ایران و چه با حمله به نیروهای وابسته به ایران و از جمله سوریه را به انجام رساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتاق عملیات مشترک ایران و گروه های مقاومت ایجاد شد

اتاق عملیات مشترک ایران و گروه های مقاومت ایجاد شد