سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 15:252023-11-21دانش

یک کشف متحول کننده در مورد منظومه های سه ستاره

- یک کشف جدید در مورد منظومه هایی که سه ستاره دارند، می تواند درک دانشمندان را در مورد نحوه تکامل ستارگان متحول کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینمگ، اکتشاف جدید و پیشگامانه دانشمندان دانشگاه لیدز (University of Leeds) می تواند درک ستاره شناسان را در مورد بزرگ ترین و رایج ترین ستاره های کیهان تغییر دهد.

این پژوهش که توسط جاناتان داد (Jonathan Dodd) دانشجوی مقطع دکتری و پروفسور رنه اودمایر (Rene Oudmaijer) استاد دانشکده فیزیک و ستاره شناسی دانشگاه لیدز انجام شده است، شواهد جدید و قابل توجهی را نشان می دهد مبنی بر اینکه ستاره های بزرگ موسوم به ستاره های بی (Be stars) که تاکنون عمدتا تصور می شد در منظومه هایی با دو ستاره هستند، در واقع می توانند در منظومه هایی دارای سه ستاره باشند.

این کشف قابل توجه می تواند درک ما را در مورد اجرام زیرمجموعه ستاره های بی متحول کند که به عنوان یک بستر آزمایشی مهم برای توسعه نظریه های پیرامون چگونگی تکامل ستاره ها تلقی می شوند.

ستاره های بی توسط یک قرص متشکل از گاز احاطه شده اند که به حلقه های زحل در منظومه شمسی ما شباهت دارند.

یک کشف متحول کننده در مورد منظومه های سه ستاره