مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 09:552023-11-15اقتصادي

ذخیره سازی بیش از 6 هزار نمونه خون بندناف در آذربایجان شرقی


سرپرست معاونت پژوهش و فناوری سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، گفت: تاکنون 6020 مورد خون بند ناف نوزادان در استان جمع آوری شده و در بانک خون بند ناف رویان نگهداری می شود.

- سرپرست معاونت پژوهش و فناوری سازمان جهاددانشگاهی استان خبر داد: ذخیره سازی بیش از 6 هزار نمونه خون بندناف در آذربایجان شرقی ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست معاونت پژوهش و فناوری سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، گفت: تاکنون 6020 مورد خون بند ناف نوزادان در استان جمع آوری شده و در بانک خون بند ناف رویان نگهداری می شود.

مهندس توحید لطفی، در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه امروزه در اغلب کشورهای توسعه یافته بانک خون بند ناف وجود دارد، افزود: خون بندناف نوزاد به جای دور ریخته شدن به عنوان زباله بیولوژیک، در این بانک ذخیره شده و در آینده برای خود فرد، نزدیکان و یا سایر بیماران استفاده می شود.

وی گفت: 24 آبان ماه به عنوان روز جهانی خون بند ناف نامگذاری شده است و علت این نامگذاری متوجه کردن کشورهای جهان به اهمیت خون بند ناف و ضرورت حفظ این سرمایه ارزشمند است که می تواند در پزشکی مورد بررسی قرار گیرد.

لطفی، افزود: اقدامات شهید کاظمی آشتیانی باعث شکل گیری بانک خون بند ناف رویان در کشور شد که امروزه اثرات اقدامات ایشان را در کشور شاهد هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره سازی بیش از 6 هزار نمونه خون بندناف در آذربایجان شرقی

ذخیره سازی بیش از 6 هزار نمونه خون بندناف در آذربایجان شرقی