مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آبان 1402 ساعت 07:552023-11-17اقتصادي

بحران تغییر اقلیم و آب رفتن کاسپین در قرن 21


یک دکتری آب و هوا، رودخانه ولگا را تامین کننده بیش از 70 درصد آب دریای خزر دانست که هم اکنون با محدودیت ورودی مواجه شده و بیان کرد: با توجه به مطالعات دانشمندان در سال 2020، - تا پایان این قرن حدود 18 متر سطح تراز دریای کاسپین کاهش می یابد که ناشی از افزایش تبخیر است؛ البته کاهش دبی رودخانه ولگا، این کاهش تراز را چشمگیرتر خواهد کرد.

سمانه نگاه در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه پدیده تغییر اقلیم پس از قرن 18 میلادی و به دنبال انقلاب صنعتی و دگرگونی های خیلی بزرگ در صنعت و کشاورزی و.

اتفاق افتاد، اظهار کرد: استفاده از ماشین به جای نیروی انسانی موجب افزایش مصرف سوخت های فسیلی شد تا این ماشین ها را به کار بیاندازند.

وی با بیان اینکه انسان ها برای تامین سوخت ماشین ها به سوخت های فسیلی نیاز داشتند و شاهد افزایش روزافزون مصرف سوخت های فسیلی با شیب خیلی زیاد تا به امروز هستیم، تاکید کرد: پیامد استفاده از سوخت های فسیلی تولید زیاد گازهای گلخانه ای در جو زمین است که تغییرات دمایی مانند افزایش دما و افزایش میانگین دمایی کره زمین با شیب خیلی زیاد را موجب شده است.

این دکتری آب و هوا، با اشاره به پیشرفت انفجاری صنعت در دنیا به ویژه در دهه های اخیر و لزوم استفاده خیلی گسترده تر از انرژی و سوخت های فسیلی، تصریح کرد: ماهیت گازهای گلخانه ای این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران تغییر اقلیم و آب رفتن کاسپین در قرن 21

بحران تغییر اقلیم و آب رفتن کاسپین در قرن 21