مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 10:302023-10-31اقتصادي

«فامنین» پیشگام در کشت بادام زمینی


در سالهای اخیر خشکسالی، کاهش نزولات جوی و نیز افت سفره های زیرزمینی جهاد کشاورزی را بر آن داشته با اصلاح الگوی کشت و جهش تولید در دیمزارها و سایر برنامه ها و طرح های دیگر کشاورزان را به سمت کشت محصولات کم آب بر با توجیه اقتصادی بالا و بازار مناسب ترغیب کند.

- ایسنا/همدان در سالهای اخیر خشکسالی، کاهش نزولات جوی و نیز افت سفره های زیرزمینی جهاد کشاورزی را بر آن داشته با اصلاح الگوی کشت و جهش تولید در دیمزارها و سایر برنامه ها و طرح های دیگر کشاورزان را به سمت کشت محصولات کم آب بر با توجیه اقتصادی بالا و بازار مناسب ترغیب کند.

برخی از کشاورزان استان همدان نیز به دنبال کشت های کم آب بر جدید در منطقه خود هستند که در همین رابطه چند نفر از کشاورزان فامنینی برای نخستین بار کشت بادام زمینی را در شهرستان خود به صورت پایلوت و آزمایشی خارج از الگوی کشت، کشت کرده اند و هم اکنون پس از پنج ماه در حال برداشت این محصول جوان در شهرستان خود هستند.

بهترین راه برای رونق کشاورزی و حمایت کشاورزان منطقه، تغییر الگوی کشت محصولات با نیاز آب کم و به صرفه اقتصادی است.

از این رو بر اساس تجربه این کشاورزان، کشت محصول بادام زمینی می تواند تاثیر زیادی بر کشاورزی منطقه داشته باشد ضمن اینکه بادام زمینی یک محصول فاسد شدنی نبوده و دلال ها کمتر می توانند بازا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«فامنین» پیشگام در کشت بادام زمینی

«فامنین» پیشگام در کشت بادام زمینی