مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 13:302023-11-09سياسي

فرهنگ قرض الحسنه راهکار عملیاتی مردمی شدن اقتصاد است


رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به فعالیت صندوق قرض الحسنه دانشجویان این نهاد گفت: جریان قرض الحسنه بستری مناسب و مهم برای تحقق مشارکت های مردمی در حوزه اقتصاد است.

- رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به فعالیت صندوق قرض الحسنه دانشجویان این نهاد گفت: جریان قرض الحسنه بستری مناسب و مهم برای تحقق مشارکت های مردمی در حوزه اقتصاد است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حسن مسلمی نایینی رییس جهاددانشگاهی با اشاره به 18 آبان ماه، سالروز تأسیس صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران وابسته به این نهاد گفت: جریان قرض الحسنه بستری مناسب و مهم برای تحقق مشارکت های مردمی در حوزه اقتصاد است، زیرا در نظام سرمایه داری همه نهادها یک مأموریت نانوشته دارند و آن هم این است که ثروت را از طبقه پایین جامعه به طبقه بالا سوق دهند و این کار را با این شعار انجام می دهند که میل به پس انداز و سرمایه گذاری در طبقه های بالا جامعه بیشتر است.

وی با اشاره به تاکید بر اینکه اما در اقتصاد دینی موضوع این گونه نیست ادامه داد: خداوند درآیات زیادی در قرآن مسلمانان را تشویق به کمک مالی به همنوعان خود در قالب صدقه، انفاق و قرض الحسنه نموده است که بین تمام این موارد توجه خاصی به سنت قرض الحسنه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگ قرض الحسنه راهکار عملیاتی مردمی شدن اقتصاد است

فرهنگ قرض الحسنه راهکار عملیاتی مردمی شدن اقتصاد است