مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 13:252023-11-21سياسي

معماری هنر رفتار سازی است


رییس دانشگاه قم با اشاره به اینکه معماری مدیریت فضا با هدف مدیریت رفتار است، گفت: معماری هنر رفتار سازی است که جامعه پردازی و سپس تمدن سازی می کند و این هنر متأثر از جهان نگری انسان شناسی و بنیان های ارزشی معمار است.

- ایسنا/قم رییس دانشگاه قم با اشاره به اینکه معماری مدیریت فضا با هدف مدیریت رفتار است، گفت: معماری هنر رفتار سازی است که جامعه پردازی و سپس تمدن سازی می کند و این هنر متأثر از جهان نگری انسان شناسی و بنیان های ارزشی معمار است.

حجت الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی در برنامه نکوداشت استاد عبدالحمید نقره کار، استاد معماری اسلامی که به مناسبت سالروز بزرگداشت فارابی و روز حکمت و فلسفه، امروز 30 آبان ماه در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: استاد نقره کار از استادان تراز و مطلوب معماری اسلامی ایرانی هستند، ایشان متواضع، فروتن، دنیاگریز، زاهد و استاد پرور و شاگردپرور هستند.

وی با اشاره به اینکه ایشان نظریه پرداز در حوزه معماری اسلامی هستند، ادامه داد: ایشان معلم اول حکمت معماری اسلامی هستند و شاگردان فراوانی معتقد به آموزه های اسلامی ایرانی پرورش دادند.

شریفی گفت: آیات فراوانی درخصوص معماری، بلد طیب و بیت در قرآن کریم بیان شده و در کنار این ها روایات فراوانی داریم، به عنوان مثال در وسائل شیعه ابواب احکام مساکن د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معماری هنر رفتار سازی است

معماری هنر رفتار سازی است