مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 09:452023-11-19اجتماعي

برگزاری مانور زلزله در 8 آذرماه


با مشارکت پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، بیست و پنجمین مانور زلزله در روز 8 آذرماه امسال برگزار می شود.

- کشور ایران در منطقه ای زلزله خیز در جهان واقع شده است و هر سال رویدادهای لرزه ای بزرگ و کوچک متعددی در کشور رخ می دهد که بعضاً تبعات اجتماعی و اقتصادی گسترده ای را به دنبال دارند.

از این رو ارتقای آمادگی عمومی برای مواجهه با اثرات زلزله از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این راستا از سال 1381 تاکنون، مانور سراسری زلزله و ایمنی در کلیه مدارس کشور به استناد تفاهم نامه مشترکی که بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور و همچنین سازمان صدا و سیما و جمعیت هلال احمر مبادله شد، برگزار شده است.

با توجه به بازخوردها و تجارب حاصل از برگزاری مانورها، در سال 1381 و همزمان با برگزاری هفدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی، در روند اجرایی مانور تغییراتی صورت پذیرفت تا علاوه بر دانش آموزان و مسؤولان مدارس، مردم نیز دراین فرایند مشارکت داده شوند.

در رویکرد جدید که با عنوان مدرسه ایمن- جامعه تاب آور شناخته می شود، ضمن ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان، تمهیداتی اندیشیده شد تا سطح آگاهی و آمادگی ساکنین محله های مجاور مدارس ایمن نیز ارتقاء یابد و از ظرفیت این مدارس به عنوان پایگاه پیش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری مانور زلزله در 8 آذرماه

برگزاری مانور زلزله در 8 آذرماه