مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 10:302023-11-13اقتصادي

نامعادله وام های مسکن و درآمد مردم


رییس مجلس گفته است وام مسکن هست، اما مردم توان پرداخت اقساط را ندارند، به این بهانه نگاهی به وام های مسکن و قدرت خرید مردم انداخته ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه خراسان، شوک های ارزی از جمله عوامل برهم خوردن تناسب قیمت زمین و مسکن در مقایسه با دیگر کالا ها از جمله دستمزد کارگران در اقتصاد ایران بوده است.

آمار ها نشان می دهد از سال 1377 تا 1400 شاخص قیمت زمین در تهران 215 برابر شده، اما در همین بازه زمانی حداقل دستمزد کارگران افزایش تنها 88 برابری داشته است.

در این میان، مبلغ وام های مسکن هر چند زیاد شده، اما از یک سو از قیمت مسکن در درون شهر های بزرگ عقب مانده است و از سوی دیگر اقساط آن بیش از پیش از دسترس خانوار های اقشار متوسط و ضعیف دور شده اند.

این موضوع دیروز مورد اشاره رییس مجلس قرار گرفت و قالیباف با بیان این که بانک ها تسهیلات مسکن را پرداخت می کنند، اما دیگر مردم توانی برای گرفتن وام و پرداخت اقساط را ندارند، لزوم چاره اندیشی مجلس در این خصوص را متذکر شد.

 قیمت زمین، عرصه خودنمایی شوک های ارزی و درآمد های نفتی قیمت زمین و مسکن در دهه 80 شمسی، به تبع رشد درآمد های نفتی و تزریق آن به اقتصاد و ابتلای اقتصاد کشور به بیماری هلندی جهش قابل توجهی یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامعادله وام های مسکن و درآمد مردم

نامعادله وام های مسکن و درآمد مردم