مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 12:102023-10-31سياسي

وقتی شیوع بیماری وبا در دوره قاجار فرم مجالس عزاداری را تغییر داد


نخستین پیش نشست تخصصی همایش علمی هیأت و آیین های مذهبی با موضوع بررسی سیر برگزاری مراسم عزاداری در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد و در آن از تأثیر نگارش مفاتیح بر رونق روضه های خانگی گفته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، نخستین پیش نشست تخصصی همایش علمی هیأت و آیین های مذهبی، با حضور سعید طاووسی مسرور عضو شورای علمی همایش و عضو هیأت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی و صابر جعفری عضو هیأت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی که به صورت حضوری و مجازی در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

اولین همایش علمی هیأت و آیین های مذهبی بناست 25 بهمن ماه به همت مرکز احیای امر دانشگاه امام صادق(ع) و اندیشکده هیأت سازمان هیأت و تشکل های دینی در تهران برگزار شود.

در زمان قاجار خانواده های اعیان یک روضه خوان هم داشتند در ابتدای این نشست صابر جعفری سخنان خود را با عنوان تحلیل جامعه شناختی تکوین و تطور روضه های خانگی در دوره پهلوی اول آغاز کرده و این موضوع را جزیی از یک پژوهش کلان تر، با عنوان سیر تکوین و تطور نهادی هیأت در شهر تهران معرفی کرد.

وی با بیان مقدمه ای متدولوژیک در رابطه با معنای نگاه علمی به تاریخ و امکان سنجی واجد کلیت و ضرورت دانستن گزاره های تاریخی، گفت: مقصود من از روضه های خانگی در این ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی شیوع بیماری وبا در دوره قاجار فرم مجالس عزاداری را تغییر داد

وقتی شیوع بیماری وبا در دوره قاجار فرم مجالس عزاداری را تغییر داد