مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 05:202023-11-21سياسي

علی اف: آماده صلح مبتنی بر عدالت هستیم


رییس جمهور جمهوری آذربایجان غروب دوشنبه در نشست خبری مشترک با همتای عراقی خود گفت، ارمنستان باید آینده خود را بر اساس منافع ملی خود برنامه ریزی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رییس جمهور جمهوری آذربایجان غروب دوشنبه در نشست خبری با همتای عراقی خود از صلح مبتنی با عدالت با ارمنستان و به رسمیت شناختن تمامیت ارضی و حاکمیت هر دو کشور سخن گفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری ترند نیوز الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان غروب دوشنبه در نشست خبری مشترک با عبداللطیف جمال رشید رییس جمهور عراق در شهر باکو گفت که سیاست استعماری کشورهای جاه طلب در درجه اول مسلمانان جهان را هدف قرار داده است.

وی در خصوص آینده مذاکرات با ایروان نیز گفت: ارمنستان باید آینده خود را بر اساس منافع ملی برنامه ریزی کند، نه بر اساس جاه طلبی های کشورهایی که از منطقه ما دور هستند، به ویژه کشورهایی با گذشته خونین استعماری.

جمهوری های آذربایجان و ارمنستان سه دهه است که بر سر منطقه قره باغ کوهستانی با هم درگیر بوده اند.

دو کشور با هم روابط دیپلماتیک ندارند.

ماه سپتامبر، جمهوری آذربایجان عملیات برق آسایی را برای پس گرفتن این منطقه که در سطح بین المللی متعلق به باکو شناخته می شود اما از دهه 1990 توسط ارامنه تحت حمایت ارمنستان کنترل می شد، انجام داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علی اف: آماده صلح مبتنی بر عدالت هستیم

علی اف: آماده صلح مبتنی بر عدالت هستیم