مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 08:552023-10-25پزشكي

ویروس هپاتیت از چه راه هایی وارد بدن می شود؟


رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه به تشریح راه های انتقال ویروس هپاتیت و راهکارهای موثر جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری پرداخت.

- ایسنا/کرمانشاه رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه به تشریح راه های انتقال ویروس هپاتیت و راهکارهای موثر جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری پرداخت.

دکتر ابراهیم شکیبا به مناسبت هفته ملی اطلاع رسانی هپاتیت (اول تا هفتم آبان) در گفت و گو با ایسنا، از هپاتیت به عنوان یک بیماری شایع یاد کرد و افزود: طبق آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر حدود 400 میلیون نفر در جهان حامل ویروس هپاتیت B هستند که شایع ترین نوع هپاتیت به شمار می رود.

وی افزود: سالانه نیز شش تا 10 میلیون نفر به این تعداد اضافه شده و حدود 586 هزار نفر هم در هر سال جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست می دهند.

به گفته شکیبا، حدود 95 درصد از مبتلایان به هپاتیت از بیماری خود بی اطلاع هستند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از هپاتیت به عنوان بیماری التهاب و ورم کبد یاد کرد و افزود: این بیماری به دو شکل حاد و مزمن بروز پیدا می کند که دلیل اصلی ابتلا به آن ورود ویروس هپاتیت به بدن است، اما برخی عوامل مانند مصرف مشروبات الکلی، کبد چرب و داروهای بیهوشی هم می توانند موجب ابتلای افراد به هپاتیت شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویروس هپاتیت از چه راه هایی وارد بدن می شود؟

ویروس هپاتیت از چه راه هایی وارد بدن می شود؟