مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 00:252023-11-05فرهنگي

چرا ادبیات آخرالزمانی نداریم؟


کاوه میرعباسی درباره نداشتن ادبیات آخرالزمانی در ایران می گوید: ما ادبیات حرفه ای نداریم، باید ادبیات حرفه ای به وجود بیاید و از دل آن ژانر به وجود بیاید و در ادامه ژانرهای فرعی به وجود بیایند.

- کاوه میرعباسی درباره نداشتن ادبیات آخرالزمانی در ایران می گوید: ما ادبیات حرفه ای نداریم، باید ادبیات حرفه ای به وجود بیاید و از دل آن ژانر به وجود بیاید و در ادامه ژانرهای فرعی به وجود بیایند.

این مترجم و داستان نویس در گفت وگو با ایسنا درباره نپرداختن به ژانر آخرالزمانی در رمان های ایرانی و این که به نظر این موضوع چندان مورد علاقه نویسندگان ایرانی نبوده است، اظهار کرد: مسئله این است که کلاً ادبیات ژانر به معنای عام در ایران پا نگرفته است.

البته تلاش هایی در این زمینه صورت گرفت؛ مثلاً نشر ققنوس مجموعه ای را در ژانرهای مختلف پلیسی، شگفت انگیز و علمی - تخیلی منتشر کرد؛ اما هیچ کدام به آن صورت ریشه دار نشدند.

در این میان ادبیات آخرالزمانی که رواج کمتری هم نسبت به دیگر ژانرها دارد.

او با اشاره به این که دلیل اول نداشتن ادبیات آخرالزمانی، نداشتن ادبیات ژانر است، گفت: ما ادبیات علمی تخیلی نداریم، بفهمی نفهمی ادبیات ترسناک داریم، ادبیات پلیسی در این میان نسبتاً وضعیت بهتری دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا ادبیات آخرالزمانی نداریم؟

چرا ادبیات آخرالزمانی نداریم؟