مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 09:402023-11-21اقتصادي

آمادگی ترکمنستان برای افزایش سوآپ گاز از طریق ایران


وزیر امور خارجه ترکمنستان اعلام کرد عشق آباد آماده است حجم سوآپ گاز خود را از طریق ایران به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، رشید مرداف وزیر امور خارجه ترکمنستان در همایش تجاری محافل کسب و کار کشورش و جمهوری اسلامی ایران شرکت و سخنرانی کرد.

وی با اشاره به اقدامات مشترک در حوزه گاز در چارچوب یک طرح سوآپ در حال حاضر که امکان عرضه گاز طبیعی ترکمنستان به کشورهای ثالث را فراهم می کند، گفت: عشق آباد آماده است تا این مشارکت را به میزان قابل توجهی گسترش دهد.

مرداف ادامه داد: در جلسه کمیسیون بین دولتی ترکمنستان و ایران به همراه وزیر راه و شهرسازی ایران و هیات همراهش در راستای افزایش حجم گاز طبیعی به ایران در آینده نزدیک گفت وگو کردیم.

وی بخش نفت و گاز را یکی از زمینه های اصلی اقتصاد ترکمنستان خواند و گفت که پایه مادی و فنی آن به طور مداوم در حال نوسازی و فناوری های مدرن در این حوزه در حال معرفی هستند.

  مرداف با اظهار این مطلب افزود: پیشنهاد می کنیم همکاری در این زمینه با طرف ایرانی به ویژه با ساختارهای پیشرفته و شرکت های صنعتی بزرگ این کشور توسعه یابد.

گفتنی است ترکمنستان 0.

7 تا 7.

5 میلیون متر مکعب گاز در روز در قالب قراداد سوآپ به خارج عرضه می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی ترکمنستان برای افزایش سوآپ گاز از طریق ایران

آمادگی ترکمنستان برای افزایش سوآپ گاز از طریق ایران