مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 14:152023-11-21اقتصادي

تثبیت مالکیت 220 هزار هکتار از اراضی وقفی و منابع طبیعی در خوزستان


220 هزار هکتار از اراضی اختلافی وقفی و منابع طبیعی استان بعد از حدود یک قرن، تثبیت مالکیت و صاحب سند ثبتی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، علی دهقانی رییس کل دادگستری خوزستان امروز در نشست با مدیر اداره کل اوقاف استان و سایر مسئولان این اداره، ضمن قدردانی از این عملکرد، اظهار کرد: وقف را از آدابی برشمرد که منافع آن در راستای منافع عمومی است و به ارتقای نوع دوستی در جامعه کمک می کند.

درواقع با عمل به سنت حسنه وقف، فرد می تواند ضمن حفظ اموال خود، منافع آن را در اختیار جامعه قرار دهد که این امر اقدام بزرگی است.

وی افزود: اما کسانی که متولی امر وقف هستند و حفظ هویت موقوفه را به عهده دارند نیز به همان اندازه در این کار خیر نقش دارند و این جریان را به سمت و سویی که منافع عمومی تامین شود، هدایت می کنند.

دهقانی گفت: یک رکن مهم در امر وقف، جلوگیری از تزلزل مالکیت موقوفه است و تکلیف متولیان این است که اجازه ندهند این مالکیت متزلزل شده و افرادی با ادعای مالکیت، به آن تجاوز و یا در آن تصرف کنند.

رییس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: مهم ترین عمل در جهت جلوگیری از تزلزل در مالکیت موقوفه ها، تثبیت مالکیت آن ها از طریق مجاری قانونی است که در همین راستا و با همکاری و همراهی ادارات اوقاف استان و ثبت اسناد و املاک و پیگیری دادگستری استان اقد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تثبیت مالکیت 220 هزار هکتار از اراضی وقفی و منابع طبیعی در خوزستان

تثبیت مالکیت 220 هزار هکتار از اراضی وقفی و منابع طبیعی در خوزستان