مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 18:402023-11-19بين الملل

شناسایی یک حق و پایان 70 سال اشغالگری


زخمی 80 ساله بار دیگر سر باز کرد و دردی تازه را بر وجدان بشر تحمیل کرد؛ سخن از زخم فلسطین است که از بالفور تا اسلو، از خودگردانی تا 2 دولتی نتوانسته مرهمی بر آن باشد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: بریتانیای کبیر، نوامبر 1947 قیمومیت خود را بر سرزمین های غرب رود اردن پایان داد تا آغازی بر هشت دهه بحران در منقطه غرب آسیا و حتی جهان باشد.

طرح تشکیل کشوری یهود در سرزمین های فلسطین، شوم ترین خوابی بود که اروپا برای آسیا دید تا منافع اش را به این صورت حفظ کند و مردم فلسطین را که قرن ها ساکن این سرزمین ها بودند، آواره.

واقعیت زیاده خواهی های انگلیس و بعدها آمریکا، این روزها در بیمارستان های الشفاء، الوفاء و قدس عیان است، جایی که به نوزدان نارس فلسطینی هم رحم نمی شود.

آمار صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) از کشتار کودکان در غزه، تکان دهنده است؛ روزانه حدود 420 کودک در حملات رژیم صهیونیستی کشته یا زخمی می شوند.

با هربار سر باز کردن این زخم، بسیاری از وجدان های آزاده از بند امپریالیسم، رنج عمیق آن را احساس می کنند.

این بار اما، وحشتی که کشتار 11 هزار انسان در چهل روز، در جهان به وجود آورده، مداوای این زخم را ضروری تریننیاز بشر امروز نشان می دهد و از سوی دیگر بی اعتباری و بی نتیجه بودن نسخه های پیشین را یادآور می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی یک حق و پایان 70 سال اشغالگری

شناسایی یک حق و پایان 70 سال اشغالگری