مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آبان 1402 ساعت 12:152023-11-17فرهنگي

پای صحبت بزرگان مازندرانی و چرخی در آداب و سنن بومی


اگر پای صحبت های مادربزرگ ها و مادران مازندرانی بنشینید، آیین ها و رسومی را خواهید شنید که خیلی شیرینند و قصد داریم به برخی از این آداب و رسومی که در حال فراموشی است، - خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس فرهنگی مازندران یکی از استان های زیبا و سرسبز کشورمان است که دارای مراسم و آیین های بومی و محلی زیادی بوده که برخی از این آداب و رسوم مخصوص زنان و مادران مازندرانی است.

اگر پای صحبت های مادربزرگ ها و مادران مازندرانی بنشینید، آیین ها و رسومی را خواهید شنید که خیلی شیرین خواهد بود که قصد داریم به برخی از این آداب و رسومی که در حال فراموشی  است، بپردازیم.

شعبانعلی بخشی کارشناس فرهنگ بومی محلی مازندران در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه فرهنگ، آیین و سنت های مازندران قدمتی چند هزار ساله دارد، اظهار کرد: در گذشته آیین ها و مراسم های مختلفی وجود داشته که نسل به نسل در بین زنان ما چرخیده   تا بتوانند این آداب و رسوم را حفظ کنند.

وی خاطرنشان کرد: زنان مازندرانی در بخش های مختلفی مانند غذا، مراسم و مشاغل آداب خاصی داشتند که در ادامه به برخی از این آداب و رسوم ویژه زنان مازندران بوده می پردازیم.

مراسم دندون سَری: این آیین زمانی برگزار می شود که پس از گذشتن چند ماه از به دنیا آمدن نوزاد اولین نشانه های دندان در دهان آن ظاهر می شود در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پای صحبت بزرگان مازندرانی و چرخی در آداب و سنن بومی

پای صحبت بزرگان مازندرانی و چرخی در آداب و سنن بومی