مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 11:102023-10-23سياسي

چرا در این عکس ها هیچ مردی نمی بینیم؟!


«دا» در زبان لری، لکی و کردی به معنی مادر است؛ «زن» که مادر شود «دا» نام خواهد گرفت و ابعادی از «زن» بودن را در وجودش تجربه خواهد کرد که در تصورات آدمیزادی که مادر نیست نگنجد؛ - دا در زبان لری، لکی و کردی به معنی مادر است؛ زن که مادر شود دا نام خواهد گرفت و ابعادی از زن بودن را در وجودش تجربه خواهد کرد که در تصورات آدمیزادی که مادر نیست نگنجد؛ با این حال، مادرانگی را نباید صرفا با این ابعاد شناخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دا شدن، با وجود اینکه در سال های جاری محدود به تعاریف نیست و دیگر با مفهوم دیرینه آن شناخته نمی شود اما گاه برای بعضی زن ها آمیزه ای می شود از رنج، سختی، ترس، امید و ناامیدی های مکرر و تجربه هایی سینویسی از زندگی در بیرون از کالبد آدمیزاد؛ چه از دور و چه از نزدیک.

زنانی که گاه به واسطه جبر و گاه حسب انتخاب، دا شدن بخش قابل توجهی از سهم و سرنوشتشان را شکل می دهد تا به قولی پای خورشید را به خانه باز کنند.

البته با وجود اینکه خورشید مطابق عقیده عام زن است و زندگی می بخشد ـ تصوری گمراه کننده درباره زن که محدوده ای برای زیستنش ایجاد خواهد کرد ـ اما در حقیقت، ماه و خورشید در بین النهرین هر دو مرد بودند که امروزه ماه تعبیر به مردان و زنان تعبیر به خورشید می شوند؛ ماه و خورشید مرد بودند چون در اسطوره های آن دوران، خورشید و زهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا در این عکس ها هیچ مردی نمی بینیم؟!

چرا در این عکس ها هیچ مردی نمی بینیم؟!