مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 03:452023-10-28بين الملل

آزمایش دوربین دستی ماه برای ماموریت های «آرتمیس»


دوربین جدیدی که برای ماموریت های سرنشین دار آینده به مقصد ماه طراحی شده، توسط فضانوردان در محیط های شبیه به ماه روی زمین آزمایش شده است.

- دوربین جدیدی که برای ماموریت های سرنشین دار آینده به مقصد ماه طراحی شده، توسط فضانوردان در محیط های شبیه به ماه روی زمین آزمایش شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، دوربین HULC توسط آژانس فضایی اروپا و گروه تصویربرداری آرتمیس (Artemis) ناسا ساخته شده است.

براساس بیانیه آژانس فضایی اروپا، این نمونه اولیه که از دوربین های از دور خارج شده ساخته شده است، به عنوان بخشی از برنامه آموزشی PANGEA در لانزاروته اسپانیا مورد آزمایش قرار گرفت که فضانوردان را برای ماموریت های آینده به مقصد ماه آماده می کند.

یک خدمه بین المللی به عنوان بخشی از آموزش علوم، توانایی های دوربین را در سناریوهای شبیه سازی شده ماه آزمایش کردند که شبیه به شرایط ناملایم محیط ماه هستند.

ناسا قصد دارد برای اولین بار از سال 1972، با پرتاب ماموریت آرتمیس 3 که در حال حاضر برای سال 2025 برنامه ریزی شده است، انسان ها را روی ماه فرود بیاورد.

این ماموریت، فضانوردان را در منطقه قطب جنوب ماه در نزدیکی دهانه هایی با سایه دائمی فرود خواهد آورد تا خدمه در آنجا به جستجوی شواهدی از وجود آب بپردازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمایش دوربین دستی ماه برای ماموریت های «آرتمیس»

آزمایش دوربین دستی ماه برای ماموریت های «آرتمیس»