مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 11:052023-10-28پزشكي

شناسایی حدود 700 بیماری ژنتیکی/ قبل از ازدواج و بارداری به مشاور ژنتیک مراجعه کنید


دانشیار گروه ژنتیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود 600 تا 700 بیماری ژنتیکی داریم که برای ما قابل رویت است و به دلیل پیشرفت تکنیک شناسایی، - دانشیار گروه ژنتیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح کرد شناسایی حدود 700 بیماری ژنتیکی/ قبل از ازدواج و بارداری به مشاور ژنتیک مراجعه کنید ایسنا/خراسان رضوی دانشیار گروه ژنتیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود 600 تا 700 بیماری ژنتیکی داریم که برای ما قابل رویت است و به دلیل پیشرفت تکنیک شناسایی، روز به روز نیز به آن ها افزوده می شود.

  آریانه صدر نبوی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص اختلالات ژنتیکی در کودکان اظهار کرد: اختلالات ژنتیکی اختلالاتی هستند که روی ژن ها و DNA که متشکل از ژن ها بوده و همچنین کروموزوم ها تاثیر می گذارد.

وی افزود: معمولا این اختلالات در خانواده ها به صورت گسترده رویت می شود، اما در برخی خانواده ها جهش به یک باره ایجاد می شود و فرد دچار اختلال ژنتیکی می شود.

هم بیماری هایی با زمینه خانوادگی باید مورد بررسی قرار گیرند و هم افرادی که علائمی دارند و این علائم با بیماری های ژنتیکی انطباق پیدا می کند و بیماری دیگری نیز در خانواده دیده نشده است.

حدود 600 تا 700 بیماری ژنتیکی داریم که برای ما قابل رویت است و به دلیل پیشرفت تکنیک شناسایی، روز به روز نیز به آن ها افزوده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی حدود 700 بیماری ژنتیکی/ قبل از ازدواج و بارداری به مشاور ژنتیک مراجعه کنید

شناسایی حدود 700 بیماری ژنتیکی/ قبل از ازدواج و بارداری به مشاور ژنتیک مراجعه کنید