مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 07:402023-11-05پزشكي

شناسایی پشه «آئدس» در شمال کشور / پاکسازی محیط جهت عدم استقرار پشه


رییس اداره کنترل و مبارزه با مالاریا وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی پشه آئدس آلبو پیکتوس در نقاط شمالی و با بیان اینکه این پشه بومی کشور ما نیست، - رییس اداره کنترل و مبارزه با مالاریا وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی پشه آئدس "آلبو پیکتوس" در نقاط شمالی و با بیان اینکه این پشه بومی کشور ما نیست، گفت: برای پیشگیری از طغیان بیماری با پشه آئدس سیاست ما در نقاط شمالی و جنوبی کشور یکسان است و تنها اقدام مهم، بهسازی و پاکسازی محیط با همکاری بین بخشی مناسبی است که اخیرا با مدیریت استانداری گیلان آغاز شده تا پشه استقرار نیابد.

دکتر احمد رییسی در گفت وگو با ایسنا، درباره بروز بیماری های منتقله از پشه آئدس و همچنین اظهاراتی مبنی بر رسیدن این پشه به شمال کشور و نزدیکی تهران، گفت: واقعیت این است که باید در این زمینه مراقب باشیم.

در حال حاضر شرایط به گونه ای نیست که این پشه مشکل امروز و فردای تهران باشد اما، ممکن است که در آینده مشکل همه جای مملکت باشد؛ همانطور که مشکل خیلی از کشورهای اطراف ما است.

مشاهده پشه آئدس آلبو پیکتوس در نقاط شمالی کشور وی افزود: در پشه آئدس دو گونه ناقل تب دانگ داریم که یکی مخصوص مناطق معتدل دنیا است که بویژه در جنوب اروپا و برخی نقاط خنک تر دیده می شود و همین پشه هم اخیرا (حدود یک ماه و نیم قبل) در شما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی پشه «آئدس» در شمال کشور / پاکسازی محیط جهت عدم استقرار پشه

شناسایی پشه «آئدس» در شمال کشور / پاکسازی محیط جهت عدم استقرار پشه