مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 12:502023-10-30اقتصادي

مرگ تلخ «دل مراد شکل زهی»، آهنگساز بلوچ بخاطر 400 هزار تومان!


«دل مراد شکل زهی» آهنگساز بلوچ یکی از آخرین بازماندگان مشهور دهل نواز موسیقی بلوچستان بود که چند روز پیش در سکوت و بی توجهی و تنگدستی و بی خبری به خاطر ناتوانی در پرداخت هزینه داروی خویش که فقط چهارصد هزار تومان بیشتر قیمت نداشت پس از ماه ها دست وپنجه .

- غم بارتر آنکه با گذشت حدود یک ماه از مرگ مظلومانه آن مفاخر موسیقی دهل وسرنا متاسفانه تاکنون کسی از مرگ وی خبر نداشته و نیز از وضعیت خانواده در فقر فرو رفته آن مرحوم سراغی نگرفته و احوالی جویا نشده تا تسلی خاطری را فراهم آورد! اکنون باتوجه به مرگ تقریبا همزمان دو نفر از اعضای یک گروه شاخص و مرجع موسیقی، حال زنگ خطر زوال این گونه از موسیقی اصیل بلوچستان بلندتر از هر زمان دیگر به صدا درآمده چراکه در طول دهه های اخیر با بالا رفتن تب موسیقی مدرن بی میلی نسل جدید و جوان بلوچستان نسبت به یادگیری و فراگیری این گونه فاخر بیشتر از هر زمان دیگر شده است.

  با این وصف همین امر سبب شده تا موسیقی دهل وسرنای بلوچستان تنها نسل از بازماندگان خویش را تجربه کند و این دو مفاخر تازه درگذشته موسیقی دهل وسرنا نیز در زمره آخرین و برجسته ترین نسل دهل نوازان منطقه قرار گیرند که هر دوی این مفاخر ارزشمند عرصه هنر همواره در قالب گروه دهل وسرنای استاد ابول درزاده در فستیوال های موسیقی ملی و بین المللی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ تلخ «دل مراد شکل زهی»، آهنگساز بلوچ بخاطر 400 هزار تومان!

مرگ تلخ «دل مراد شکل زهی»، آهنگساز بلوچ بخاطر 400 هزار تومان!