مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 13:552023-11-08سياسي

آیا اقدامات تروریستی مجاهدین خلق در چارچوب دفاع مشروع قرار دارد؟


به موجب ماده 51 مشنور سازمان ملل متحد دفاع مشروع تنها زمانی مجاز است که شورای امنیت سازمان ملل متحد تدابیر لازم را اتخاذ نکند.

- گروه سیاسی خبرگزاری فارس: آیا اقدامات تروریستی منافقین را می توان در چارچوب دفاع مشروع قرار داد؟ چه مقرراتی بر دفاع مشروع حاکم است؟ برای پاسخ به این سوال باید ماده 51 منشور سازمان ملل متحد را بررسی کنیم: در صورتیکه یک عضو ملل متحد مورد تجاوز مسلحانه واقع شود،هیچیک از مقررات این منشور به حق طبیعی دفاع مشروع انفرادی یا اجتماعی تا موقعیکه شورای امنیت اقدام لازم برای حفظ صلح و امنیت بین المللی بعمل آورد لطمه وارد نخواهد آورد.

اقداماتی را که اعضاء برای اجرای حق دفاع مشروع به عمل می آورند باید فوراً به شورای امنیت اطلاع دهند، ولی این اقدامات به هیچ وجه در اختیارات و وظایفی که شورا بر طبق این منشور دارد و بموجب آنها در هر موقع روشی را که برای حفظ و یا اعاده صلح و امنیت بین المللی لازم می داند می تواند اتخاذ کند تأثیری نخواهد داشت.

سازمان مجاهدین خلق 1344 تا 1357 سازمان مجاهدین خلق از 1344 تا 1357هجری شمسی با ترور افراد، انفجار اماکن غیر نظامی و هواپیما ربایی با عنوان مبارزه مسلحانه علیه امپریالیسم و رژیم وابسته به آن و با اعلام ضرورت مبارزه مسلحانه با رژیم شاه برای دست یابی به قدرت سیاسی ماهیت تروریستی خود را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا اقدامات تروریستی مجاهدین خلق در چارچوب دفاع مشروع قرار دارد؟

آیا اقدامات تروریستی مجاهدین خلق در چارچوب دفاع مشروع قرار دارد؟